طراحی و تولید انواع فین

طراحی و تولید انواع فین : تعریف فین تیوب ( Fin Tube ) در لغت به معنی لوله پره دار می باشد. علت وجود پره ها در حقیقت به منظور افزایش ضریب انتقال حرارت به سطح بیرونی لوله می باشد.

طراحی و تولید انواع فین تیوب (Fin Tube ) در لغت به معنی لوله پره دار می باشد.
طراحی و تولید انواع فین

هر فین تیوب از دو بخش تشکیل می شود

در طراحی و تولید انواع فین تیوب داخلی معمولا‍ً گرد است و از جنس هایی از قبیل مس ، برنج ، کربن استیل و سایر فلزاتی است که بسته به نوع سیال بتواند دما ، فشار و خوردگی را تحمل کند.

لوله مذکور داخل یک لوله آلومینیومی قرار گرفته که ضریب حرارتی بالایی دارد و شکل دهی و ساخت آن نیز راحت است . این مجموعه داخل دستگاه فین زنی شده و با عملیات مکانیکی وشکل دهی سرد(Cold Roll Forming  ) ،‌فین زنی روی لوله صورت می گیرد.

فین می تواند به صورت اکسترود ،‌پیچشی و یا صفحه ای باشد. قطر لوله آلومینیوم پس از عملیات اکستروژن تعیین کننده نوع آرایش و چیدمان دیسک می باشد.

طراحی و تولید انواع فین تیوب (Fin Tube) در لغت به معنی لوله پره دار می باشد.
طراحی و تولید فین

اندازه قطر فین تیوب ها  معمولاً ۲ و ۱ اینچ می باشدکه ۹۵ ‍٪  جنس کاربردها با استفاده از لوله ۱ اینچ می باشد. تعداد فین ها بعد از عملیات فین زنی می تواند از ۸ تا ۱۲ FPI  ( تعداد فین در هر اینچ) باشد.

طول لوله ها از ۱ تا ۱۲ متر وضخامت هر فین نیز از ۰٫۰۱ تا ۰٫۰۳۵ اینچ  می تواند متغیر باشد که این مقادیر وابسته به طراحی های مهندسی و خواسته مشتریان می باشد.

 جنس پره های ایجاد شده، محل مصرف ، نوع سيال و  نوع لوله  توانايي  مقاومت در برابر حرارت ۳۰۰ درجه سانتیگراد را دارد. انتخاب صحیح یک تیوب فین شده ، در طول عمر و کارایی سایر بخشهای مرتبط بسیار حائز اهمیت است.

خواص فیزیکی و مکانیکی مورد نیاز از فین با توجه به محدودیتهای طراحی ، در انتخاب نوع فین تیوب تاثیر گذار و تعیین کننده است.

لوله

نقش لوله در طراحی و تولید انواع فین ، لوله که وظیفه انتقال حرارت از سیال درون به فین بیرون را دارد یکی دیگر از قسمت های مهم کویل میباشد.

جنس لوله : لوله ها از نظر جنس در انواع مسی ، آلومینیومی و فولادی میباشند. از لوله های مسی تقریبا در تمامی کویل ها میتوان استفاده کرد.

لوله های آلومینیومی در کویل های سردخانه ایی کوچک مانند: اواپراتور یخچال و یا اواپراتور خوردروهای سردخانه ایی کوچک بکار میرود

طراحی و تولید انواع فین تیوب (Fin Tube) در لغت به معنی لوله پره دار می باشد.
طراحی و تولید فین

بدنه

در طراحی و تولید انواع فین ، بدنه یکی از مواردی هست که حائز اهمیت میباشد. با توجه به تنوع کویل ها و کاربری آنها ، بدنه آن نیز میتواند در انواع گالوانیزه ، استیل و یا آلومینیوم ، متغییر باشد.

شرکت پدیده اطلس سرما ( پاسکو ) با بکارگیری قالب های خاص در بخش ورق کاری و ایجاد پله های متوالی در قسمت ( خم نک دار کردن ) توانسته مقاومت و زیبایی خمکاری را افزایش دهد.

شرکت تهویه و تبرید پدیده اطلس سرما ( پاسکو )
شرکت تهویه و تبرید پدیده اطلس سرما

جهت مشاوره ، ساخت و تولید انواع کندانسور و اواپراتور با ما تماس بگیرید
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم

6580 5658 – 021
6582 5658 – 021